سرپرست کميته مسابقات فدراسيون فوتبال از آخرين پيشنهادات و مباحث مطرح شده در نشست امروز اعضاي کميته مسابقات و ليگ حرفه اي AFC خبر داد و گفت: نمايندگان ايران پيشنهاد همزماني ليگ قهرمانان آسيا با اروپا را دادند که مورد مخالفت شرقي‌ها قرار گرفت.

غلامرضا بهروان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرين مباحث و پيشنهادات مطرح شده در نشست روز سه شنبه اعضاي کميته ليگ حرفه اي و مسابقات کنفدراسيون فوتبال آسيا که در مقر اين کنفدراسيون در کوالالامپور مالزي برگزار شد، ضمن بيان مطلب فوق گفت: اين نشست ساعت 9 صبح روز سه شنبه به وقت محلي در مقر کنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار شد و تا ساعت 12 ادامه داشت که در آن من به اتفاق آقايان کفاشيان، عزيز محمدي، رحيمي و فتح الله زاده به نمايندگي از فدراسيون فوتبال ايران حاضر شده بوديم.

وي درهمين خصوص افزود: در اين نشست پيشنهادات مختلف از سوي اعضاي کميته ليگ حرفه اي و مسابقات AFC  که نمايندگان کشورهاي مختلف عضو اين کنفدراسيون هستند مطرح شد که ما نيز در اين جلسه پيشنهادات خود را مطرح کرديم.

سرپرست کميته مسابقات و سازمان ليگ فوتبال ايران در خصوص پيشنهادات مهمي که نمايندگان ايراني در اين نشست دادند، اظهار داشت: يکي از پيشنهادات ما اين بود که رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا در روز آخر مرحله گروهي به طور همزمان برگزارشود و پيشنهاد ديگر ما در اين رابطه اين بود که مرحله حذفي رقابتها بلافاصله بعد از مرحله گروهي اين رقابتها برگزار شود.

وي افزود: موضوع ديگري که ما بر آن تاکيد داشتيم، تغيير در نحوه امتياز دهي براي صدور مجوز پروانه حرفه اي باشگاهها بود که در اين خصوص اعضاي کشورهاي مختلف پيشنهادات متفاوتي را ارائه دادند و در اين راستا پيشنهاد داديم که تنبيه باشگاهي که يک آيتم مدنظر حرفه اي را ندارد با جريمه باشگاهي که چند آيتم مد نظر کنفدراسيون فوتبال آسيا را ندارد يکسان نباشد.

بهروان در مورد دو موضوع مهمي که اکثر اعضا بر روي آن اتفاق نظر داشتند، گفت: خيلي از اعضا اتفاق نظر داشتند که امکاناتي که به ورزشگاهها اختصاص دارد بيشتر شده و همچنين امتيازات مربوط به سطح فني ليگ يک کشور نيز افزايش پيدا کند. که مورد اول مطرح شده به نفع فوتبال ايران و مورد دوم به ضرر ما خواهد بود.

اما نکاتي که در گفتگوي سرپرست کميته مسابقات فدراسيون فوتبال با خبرنگار مهر جلب توجه مي کرد، پيشنهادات اکثر اعضاي کشورهاي عربي در اين نشست بود که مهمترين اين پيشنهادات به ضرر فوتبال ايران است، وي دراين خصوص تاکيد کرد: پيشنهادي که برخي از کشورهاي عربي داده بودند کنار گذاشتن باشگاههايي است که ورزشگاه هاي آنها حتي يک مورد آيتم هاي مد نظر کنفدراسيون فوتبال آسيا را نداشته باشند. پيشنهاد ديگري که مطرح شد و اکثر اعضاي مطرح کننده آن نمايندگان کشورهاي عربي بودند کاهش امتياز مربوط به تعداد حضور تماشاگران يک تيم در ورزشگاه بود که اين موضوع بلافاصله مورد مخالفت ما قرار گرفت.

وي تاکيد کرد: يکي از پيشنهاداتي که ما داديم و بلافاصله مورد مخالفت نمايندگان کشورهاي شرق آسيا قرار گرفت همزماني رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا با اروپا بود.

سرپرست کميته مسابقات فدراسيون فوتبال تصريح کرد: قرار است بعدازظهر چهارشنبه هيات رئيسه کميته مسابقات و ليگ حرفه اي کنفدراسيون فوتبال آسيا در خصوص پيشنهاداتي که در نشست امروز توسط اعضاي مختلف مطرح شد، تصميم گيري کند که کفاشيان نيز به عنوان يکي از اعضا در آن جلسه حاضر خواهد بود.

بهروان خاطر نشان کرد: ضمن اينکه در خصوص درخواست کتبي ما از کميته ليگ حرفه اي و مسابقات کنفدراسيون فوتبال آسيا مبني بر حذف رقابتهاي جام حذفي که در نشست امروز نيز مطرح شد، اعضاي اين هيات بعد از نشست روز چهارشنبه ، نظر رسمي  خود را اعلام مي کنند البته من در رابطه با اين موضوع به کفاشيان پيشنهاد داده ام که با يک برنامه ريزي درست تحت هر شرايطي رقابتهاي جام حذفي را برگزار کنيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا